Oleme siin ikka hiljutistele sündmustele toetudes vaoshoitud ja mõtleme päev korraga. Kodus olla ei taha ja kaugele minna ei saa. Teeme selliseid väikeseid reise, et ennast suuremaks ette valmistada.
Kati kolleeg tegi oma perega ka minireisi ja jagas sotsiaalses meedias fotosid. Meie oleme oma arust kõik Eesti kollased aknad avastanud ja läbi käinud. Siis ilmub täitsa uus aken ja uus vaade kollegi FB lehe seinale … Meil muidugi professionaalne huvi, kus selline uus aken avanes… Me pole seal justkui käinud ja meie kollaste akende rubriik vajab uuendamist: https://eendra.ee/rain/ng-kollased-aknad/
Siis selgub, et Kollastel akendel on mitu külge ja eriti mitu on Mustvee aknakesel – kas vaade merele või vaade merelt… Me alguses olime ikka täitsa segaduses 🙂
See lugu andis meile aga inspiratsiooni minna otsima järgmist nende galeriis olnud pilti – Aidu karjäärid ja muu sinna juurde kuuluv.
https://visitvirumaa.com/loodus/aidu-karjriala/
Alustasime ikka Tartust ja esimene arvestatav peatus oligi Kauksi rannas. Ullult populaarne koht, ma pole siia enne kunagi sattunud ja nüüd ei saa minema, sest kõik sõidavad siia poole, aga viimane tänav on kole kitsas…
Parkisime veidike möllust eemale, tasuta parkimise alale. Kati käis jala rannaga tutvumas, mina ajasin drooni kurjaks ja saatsin ta üle peade olukorraga tutvuma. Tegelikult oli alles hommik ja kell oli napilt 10 kopikatega. Rahvas hakkas alles kogunema.
Läksin espetsell veidi eemale, et drooniga rahulikult majandada, aga kui vaja oli drooni alla lasta, siis oli keeruline leida kohta ohutuks laskumiseks…
Vaja sinna suvitamise eesmärgil kindlasti uuesti kunagi tagasi minna…
Edasi liikusime Aidu karjääride suunas. Teele jäi üks mu lemmik sildadest – Järuska sild.
2013. aastal valminud põneva arhitektuuriga Järuska puitsild on ainulaadne, sest on esimene katusega sild terves Eestis. Omalaadne liimpuidust ehitis ühendab eneses nii insenerioskused, arhitektuurikunsti kui ka traditsioonilisi ehitustehnikaid (tappühendused). Arhitektuur meenutab vadja päritolu poluvernikute aita. Katuse ja silla vaheline sõrestik pole ainult ilu pärast, vaid kannab silla raskust ja on talade asemel.
Silla ehitamisel osalesid puusepatöö kogemusega vabatahtlikud USA-st, Inglismaalt, Prantsusmaalt ja Eestist. Järuska silda on võimalik ületada ka autoga.
No ja siis need Aidu karjäärid. Saime ka need kätte. Kuigi igale poole ligipääsu polnud. Seal on mingi ala, mida arendatakse ja ehitus käib, lihtinimesi ligi ei lasta. Õhust on näha, et siiski töö käib ja nagu tulevikku vaatav Kati arvas, siis varsti tehakse uksed valla ja teed on asfalteeritud ja natuke tuleb ka maksta, et kogu seda ilu vaadata ja seal projektis osaleda külastajana.
Praegu on külastus tasuta ja lihtsalt tolmused teed, mis viivad samade tuleviku vaadete juurde…
Kui tahad autot müüa ja seal pilte teha, siis sobib ainult halli värvi autoga see retk ette võtta. Vaated on ikka ilusad…